Skip to main content

Integritetspolicy

Advokatbyrån Sara Hagström AB

Organisationsnummer: 559322-1327
Ansvarig: Sara Hagström
Kontaktuppgifter: sara@advokathagstrom.com

Cookies

En cookie (eller en kaka) är en liten textfil som webbplatsen begär att få spara på besökarens dator, surfplatta eller mobiltelefon. Cookies används för att ge besökaren tillgång till olika funktioner på webbplatsen. Det går även att använda informationen i cookien för att följa hur en besökare använder webbplatsen. Vanliga cookies kan delas in i två huvudtyper.

Den ena typen har ett utgångsdatum och sparar en fil på din dator under en längre tid. Den används exempelvis vid funktioner som talar om vad som är nytt på den aktuella webbplatsen sedan du besökte den senast. När utgångsdatumet har passerat raderas cookien från din dator. Den skapas sedan på nytt nästa gång du besöker webbplatsen.

Den andra typen av cookie kallas för sessions cookie, den saknar utgångsdatum. När du är inne och surfar på en sida lagras den här cookien tillfälligt på din dator för att exempelvis hålla reda på vilket språk du har valt. Sessions cookies lagras inte under en längre tid, utan försvinner när du stänger ner webbläsaren. På denna webbplats används cookies för att du ska få en bra användarupplevelse och för att vi ska lära oss mer om hur vi kan förbättra webbplatsen. Informationen används inte för att identifiera enskilda besökare utan för att se hur besökare i allmänhet använder webbplatsen.

EU:s dataskyddsförordning 2016/679 (GDPR)

Advokatbyrån är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som erhålls i samband med uppdrag.

En advokat är skyldig att inhämta personuppgifter för antagande och fullgörande av uppdrag, bl.a. för att kunna genomföra nödvändiga kontroller gällande jäv och penningtvätt samt för att kunna kommunicera med klienter, motparter och domstolar inom ramen för uppdraget.

Personuppgifter som inhämtas av advokatbyrån hanteras i enlighet med gällande regler, lagar och förordningar. Kontakta advokatbyrån om ni har frågor angående personuppgiftshantering.